Reklama na auto


>Ako poznať a správne vybrať
kvalitný polep automobilu


Kvalitne spracovaná reklama nie je len nosičom informácií. Fólia, ktorá sa na auto aplikuje, zároveň chráni lak pred poškodením. Najlepšou, avšak taktiež najnákladnejšou formou ochrany, je fóliový celopolep automobilu, ktorý zakryje pôvodný lak na všetkých miestach vozidla. Je to ideálny spôsob, ako zjednotiť farebnosť automobilov celej firemnej flotily, a to navyše s 50% nákladmi v porovnaní s novým lakom.

Celopolep zaujme najviac, chráni i lak

Kvalitné liate fólie vydržia propagovať služby či produkty i sedem rokov. Výhodou je, že pod fóliou sa ukrýva pôvodný lak automobilu, ktorý je chránený proti oderom, poškrabaniu kamienkom, pôsobeniu agresívnych solí v zime i slnečným lúčom, ktoré zapríčiňujú blednutie laku.

Aj keď ale celopolep zakryje prakticky celé vozidlo, nie je možné ho aplikovať na hrdzavé časti karosérie. Vkusne navrhnutý grafický návrh dodá autu dynamiku a zaiste upúta pohľady ostatných účastníkov cestnej premávky. Keď skončí reklamná kampaň, fóliu je možné samozrejme odstrániť a obnažiť tak vonkajšími vplyvmi nenarušený lak.

Mobilný billboard na ceste, polepte i okná

Vďaka vysokému efektu je celopolep auta niekedy nazývaný mobilným billboardom. Celá využitá plocha stredne veľkého automobilu skutočne súčtom rozmerov zhruba zodpovedá veľkosti billboardu. Polepiť je možné aj zadné a zadné bočné okná. Zvonku tvorí polep kompaktný celok, zvnútra je však naďalej vidieť. Na polep skiel automobilu sa obdobne ako na výklady obchodov používa dierovaná okenná fólia. Tá by mala byť pre účely polepenia automobilových skiel schválená a vybavená atestom Ministerstva dopravy SR, predovšetkým z dôvodu bezpečnosti dopravnej prevádzky. Okenná fólia je síce dierovaná, ale už zo vzdialenosti niekoľkých metrov nie sú otvory vo fólii skoro poznateľné. Vodičovi a spolujazdcom poskytuje okenná fólia zvnútra automobilu stále bezpečný rozhľad.

Rezaná reklama je lacnejšia

Ďalším spôsobom, ktorý reklamné štúdiá pri výrobe polepu používajú, je vyrezávanie z farebnej fólie na plotri. Tá už nezakryje celé auto, ale je cenovo omnoho dostupnejšia. Je iba na dohode zadávateľa reklamy a majiteľa vozidla, ktorú technológiu zvolí. Dôležitý je taktiež samotný výber vzhľadu polepu.

Dbajte na čitateľnosť, jednoduchosť a dobrý nápad

Reklama na aute má svoje špecifiká, ktoré sa líšia od statických foriem prezentačných nosičov. Auto sa pohybuje, preto musí byť informácia jasná a výrazná. V jednoduchosti je sila. A tak skôr než obsiahle vypisovanie celého portfólia služieb diváka zaujme stručný a úderný text, doplnený webovou adresou firmy a jej logom. Čím menej grafických prvkov, tým lepšie.

Príjemca reklamného oznamu má na jeho vstrebanie iba okolo 5 sekúnd. V tiahnucej sa mestskej premávke potom viac - 10 až 20 sekúnd. Za túto dobu musí byť schopný pochopiť, čo sa mu ponúka a navyše si zapamätať aspoň názov firmy alebo webovú adresu. Jedine tak bude vedieť, kde si môže ponúkanú službu alebo produkt objednať a zakúpiť.

Na tieto faktory musí myslieť grafik pri tvorbe návrhu a podľa toho vytvoriť čitateľnú a pútavú grafiku, správne umiestniť logo, zvoliť ideálnu formu oznamu i typ a veľkosť písma. Do úvahy je treba taktiež vziať, že na idúce auto sa ľudia dívajú z väčšej vzdialenosti. Celý návrh musí ladiť farebne i kompozične. Pokiaľ sa podarí vniesť do návrhu i zaujímavý či vtipný nápad, úspech je zaručený.

Reklama môže pracovať i v noci, aplikujte odrazky

Deň nekončí súmrakom. Pamätajte na to. Zvlášť počas chladných mesiacov roka chodia Vaši potenciálni zákazníci z práce a často i do práce za tmy. Ak bude na aute polep klasickou fóliou, ťažko si ju niekto pod lampou pouličného osvetlenia všimne. Aspoň pre časť polepu sa vyplatí použiť reflexnú, prípadne fluorescenčnú fóliu. Je to síce o niečo nákladnejšie, avšak takáto reklama pracuje celý deň. I v noci. Veľmi sa tým rozširuje množstvo potenciálnych zákazníkov.

QR kódy povedia ľuďom viac

Nezabudnite, že žijeme v 21. storočí. Reklamný oznam tak môžu dopĺňať moderné prvky, napríklad 3D grafika alebo QR kódy. Stačí, aby auto niekde zastavilo, a ľudia vybavení modernými mobilnými telefónmi s nainštalovanou QR čítačkou kód jednoducho vyfotografujú a vo svojom prístroji môžu vidieť ďalšie informácie o produkte, alebo rovno navštíviť Vaše webové stránky.

Zverte reklamu profesionálom

Nechte si celý návrh spracovať profesionálnym grafikom, ktorý Vám i majiteľovi auta pred výrobou reklamy ukáže, ako bude na vozidle vyzerať. Grafické štúdiá a reklamné spoločnosti spravidla disponujú obsiahlou databázou nákresov vozidiel, vrátane ich rozmerov a všetkých možných typov.

Kvalitná fólia vydrží dlhšie

Voľte radšej kvalitnejšie fólie s dlhšou životnosťou. Na reklamu budú pôsobiť nielen všetky neduhy zlého počasia – ostrý slnečný svit, dážď, sneh a mráz, posypová soľ i štrk, ale aj kefy umývačky automobilov. Tieto všetky faktory musí fólia vydržať bez ujmy. Odlúpnuté a popraskané písmená alebo čiastočne chýbajúce logo by Vám totiž veľa dobrej reklamy neurobili, ba naopak.

Lacné fólie určené na polepenie áut majú vo vonkajšom prostredí životnosť okolo 3 a viac rokov, záleží na použitom materiáli. Liate fólie pre celopolep prečkajú aj 7 rokov a sú určené aj na aplikáciu na zaoblené povrchy, ako sú napríklad spätné zrkadlá či rôzne prelisy. Tieto fólie mávajú navyše atesty bezpečnosti a nehorľavosti Ministerstva dopravy SR.

Dívajte sa okolo a hodnoťte

Než sa do návrhu s grafikom pustíte, všímajte si iné reklamy na automobiloch. Môžete tak na sebe posúdiť, ako na Vás pôsobí, a pri realizácii svojej kampane sa vyvarovať zistených chýb. Kvalitne spracovaná autoreklama Vám iste prinesie nových zákazníkov a posilní povedomie verejnosti o Vašej značke. Skúste to.

Chcem zarábať reklamou na aute



Reklama na auto ako marketingový nástroj

Úspech Vášho podnikania závisí predovšetkým od kvalitnej a efektívnej reklamy. My Vám prezradíme, ako v tomto ohľade využiť práve reklamu na auto a zoznámime Vás s jej kladmi a možnosťami.

5 krokov k reklame na auto, ako začať zarábať

Chcete získať reklamu na auto, ale neviete ako? Začnite týmto článkom, ktorý Vás krok za krokom prevedie tým najdôležitejším, čo by ste mali vedieť, pokiaľ chcete zarábať reklamou na aute.

Ako poznať a správne vybrať kvalitný polep auta

Spoznať kvalitný polep nie je vôbec ľahké. Rovnako tak ako vybrať vhodnú techniku ​​jeho aplikácie na váš automobil. Našťastie vďaka tomuto článku to už pre vás nebude najmenší problém.

Ako premeniť auto na pohyblivú reklamu

Pochopte s nami princíp úspešnej pohyblivej reklamy a prečítajte si, ako takúto reklamu vytvoriť a plne využiť jej veľký potenciál. Dali sme pre Vás dohromady celý rad veľmi užitočných rád.

Ako vytvoriť reklamný polep automobilu

Máte hotový aspoň hrubý návrh reklamy na auto a neviete ako ďalej? Poradíme Vám! Aby Vaša reklama dosiahla požadovaný efekt, je dôležité dodržiavať isté pravidlá, o ktorých sa dočítate práve tu.