Reklama na auto


Ako premeniť auto
na pohyblivú reklamu


Ako urobiť z auta efektívny marketingový nástroj?

Po uliciach miest i cestách v celej republike jazdí mnoho firemných áut. Mnoho z nich má nejaké označenie spoločnosti alebo dokonca reklamu na služby či produkty. Len málo reklám je však podarených natoľko, že skutočne zaujmú a prinesú spoločnosti efekt. Preto je dobré riadne premyslieť návrh polepu vozidla i celú kampaň autoreklamy.

Na úvod je dobré začať tým, že na svojich cestách budete pozornejšie sledovať reklamy na autách iných spoločností, najlepšie i Vašej konkurencie. Skúste sami posúdiť, ktorá na Vás zapôsobí a osloví, a aká je iba zmesou neprehľadných znakov. Pokiaľ sa za prechádzajúcim polepeným autom otočí mnoho ľudí, je to dobrá cesta k úspechu. Všímajte si reakciu ostatných.

Každá reklama musí zodpovedať danej ponuke služby alebo produktu. Sú taktiež určité pravidlá, ktoré nie je radno podceňovať. Odborníci skúmali účinky pohyblivej reklamy dlhú dobu a Vám tak uľahčili prácu. Na čo si teda dať pozor?

Nájdite si svoju cieľovú skupinu

Pre prezentáciu Vašej ponuky už dnes nemusíte využívať iba svoje autá, ale vďaka sprostredkujúcim službám taktiež vozidlá z databázy majiteľov, ktorí ich pre tieto účely poskytujú. To vám umožní kampaňou lepšie zasiahnuť svojich potenciálnych zákazníkov. Zamyslite sa nad tým, kde sa Vaši potenciálni klienti pohybujú, čo robia, ako a kadiaľ cestujú. Podľa toho si vyberte vhodný automobil, ktorý v danej lokalite často jazdí. Zameriate sa tak na svoju cieľovú skupinu a kampaň bude omnoho efektívnejšia.

Klaďte dôraz na typ vozidla

Je dôležité vedieť, že príjemcovia Vášho reklamného oznamu uvidia nielen reklamu samotnú, ale samozrejme taktiež automobil, ktorý je prezentáciou polepený. Pri výbere vhodných áut na reklamu sa preto zaujímajte o ich značku a typ, prípadne i farbu. Lepšie kampaň zjednotíte a o to silnejší účinok bude na prípadných zákazníkov mať. S typom auta pokojne experimentujte, vyskúšajte zaujímavé nápady. Verejnosť iste zaujmú pomaly miznúce automobily typu Trabant 601 alebo Škoda 120. Možno práve oni Vám urobia väčšiu službu, než nablýskaná limuzína. Kampaň však musí byť zreteľná, aby ľudia pochopili, že sa jedná o vtip.

Buďte originálni, snažte sa zaujať

O vtipnej forme reklamy už bola reč. Ale sú aj iné možnosti. Môžete použiť slušne ladené dvojzmysly alebo evokovať v ľuďoch spomienky na mladosť či dôležité okamihy ich života. Takýto jazdiaci pomaranč vyvolá hneď chuť na svieži džús. Prekvapte Vašich divákov, buďte originálni. To, čo funguje inde, v žiadnom prípade nemusí fungovať u Vás. Každú kampaň je treba šiť na mieru.

Červená zvýši krvný tlak

Dôležité je aj správne použitie farieb v reklame, rovnako tak ako výber farby vozidla. Napríklad teplé farby - žltá, oranžová, červená, zvyšujú aktivitu organizmu a zrýchľujú pulz. Zároveň podnecujú chuť na jedlo. Naopak studené farby – zelená či modrá, myseľ a organizmus upokojujú. Podobné je to so symbolmi. Štvorec viac zapôsobí na mužov, symbolizuje stavebný kameň a istotu. Z kruhu cítia ženy nehu, lásku a teplo. Trojuholník nemá v obľube snáď nikto, zato dokáže upútať a upozorniť. Zostavte návrh podľa typu ponúkaného produktu alebo služby.

Myslite na všetky ročné obdobia

Ak je Vaša kampaň dlhodobá, myslite na to, že deň sa v zime podstatne skracuje. Reklama tak musí byť viditeľná i v noci. Použite odrazové fólie alebo fluorescenčné materiály. S ich zakomponovaním si grafik iste poradí.

Premýšľajte, aplikujte zdravý rozum

Opakovanie je matkou múdrosti, preto ešte raz na záver: Premýšľajte pri návrhu, vžite sa do roly Vašich klientov. Zapôsobila by na Vás navrhnutá kampaň? Pokiaľ áno, je ľahko pochopiteľné, čo reklama oznamuje a aké kroky má budúci zákazník učiniť, aby získal Váš produkt alebo službu? Ak na otázky bez váhania odpoviete (príjemca reklamy na to má len 5 – 10 sekúnd), pustite sa do realizácie. Skúste autoreklamu!

Chcem navrhnúť reklamnú kampaň



Reklama na auto ako marketingový nástroj

Úspech Vášho podnikania závisí predovšetkým od kvalitnej a efektívnej reklamy. My Vám prezradíme, ako v tomto ohľade využiť práve reklamu na auto a zoznámime Vás s jej kladmi a možnosťami.

5 krokov k reklame na auto, ako začať zarábať

Chcete získať reklamu na auto, ale neviete ako? Začnite týmto článkom, ktorý Vás krok za krokom prevedie tým najdôležitejším, čo by ste mali vedieť, pokiaľ chcete zarábať reklamou na aute.

Ako poznať a správne vybrať kvalitný polep auta

Spoznať kvalitný polep nie je vôbec ľahké. Rovnako tak ako vybrať vhodnú techniku ​​jeho aplikácie na váš automobil. Našťastie vďaka tomuto článku to už pre vás nebude najmenší problém.

Ako premeniť auto na pohyblivú reklamu

Pochopte s nami princíp úspešnej pohyblivej reklamy a prečítajte si, ako takúto reklamu vytvoriť a plne využiť jej veľký potenciál. Dali sme pre Vás dohromady celý rad veľmi užitočných rád.

Ako vytvoriť reklamný polep automobilu

Máte hotový aspoň hrubý návrh reklamy na auto a neviete ako ďalej? Poradíme Vám! Aby Vaša reklama dosiahla požadovaný efekt, je dôležité dodržiavať isté pravidlá, o ktorých sa dočítate práve tu.